Громадська платформа розвитку української системи безоплатної правової допомоги

Громадська платформа розвитку української системи безоплатної правової допомоги є добровільною ініціативою та формою співпраці громадських діячів та експертів у галузі прав людини, верховенства права, юстиції в кримінальній сфері в Україні

Громадська платформа відкрита для приєднання всіх, хто поділяє цілі цієї Декларації.

Метою створення громадської платформи є сприяння розвитку системи безоплатної правової допомоги в Україні.

Для досягнення цієї мети ставляться та вирішуються такі завдання:

  • підвищення рівня обізнаності громадськості щодо розвитку системи безоплатної правової допомоги;
  • громадський контроль за функціонуванням системи безоплатної правової допомоги;
  • координація діяльності та об’єднання зусиль громадських діячів та експертів, їх інтелектуальних, організаційних та комунікаційних можливостей, зокрема в інформаційній, дослідницькій та просвітницькій сферах, задля покращення поінформованості про право на безоплатну правову допомогу;
  • посилення взаємодії громадськості, держави і адвокатури з питань функціонування та розвитку системи безоплатної правової допомоги;
  • сприяння урахуванню кращого іноземного досвіду в сфері безоплатної правової допомоги Координаційним центром, популяризації кращих українських практик в сфері надання безоплатної правової допомоги на загальнонаціональному та міжнародному рівнях;
  • підтримка професійного діалогу навколо проблемних питань організації її надання, просування прогресивних засад і цінностей функціонування системи безоплатної правової допомоги.

Механізми роботи громадської платформи

Громадська платформа проводить свою роботу шляхом:

  • регулярного обговорення проблемних питань функціонування та розвитку системи безоплатної правової допомоги та вироблення відповідних рекомендацій на засіданнях за круглим столом;
  • висвітлення практики і проблем надання безоплатної правової допомоги на телебаченні та радіо, в інших засобах масової інформації, в соціальних мережах та блогах;
  • громадської експертизи планів діяльності та звітів Координаційного центру з надання правової допомоги, проектів нормативно-правових актів з цих питань;
  • проведення заходів медіації щодо проблемних питань у відносинах між Координаційним центром з надання правової допомоги, центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги та адвокатами, залученими до її надання;
  • започаткування спільних заходів та ініціатив, а також вироблення рекомендацій щодо діяльності та розвитку системи безоплатної правової допомоги;
  • аналізу вітчизняної практики надання безоплатної правової допомоги;
  • вивчення та узагальнення кращого іноземного досвіду в сфері надання безоплатної правової допомоги.